ЗІЛ
Публічне акціонерне товариство «Завод імені В. А. Лихачова»
(АМО ЗІЛ)
Завод імені Лихачова — автомобілебудівних підприємство в СРСР і Росії, що існувала в 1916-2016 роках. Повне найменування — Публічне акціонерне товариство «Завод імені В. А. Лихачова» (до 2015 року — Відкрите акціонерне московське товариство «Завод імені В. А. Лихачова»), офіційне скорочене найменування — АМО ЗІЛ. Чисельність працівників у радянські часи сягала 40 000 чоловік[1].
Закриття заводу
Територія колишнього заводу Зіл 22 травня 2018 р. з боку МЦК
У 2015 році продовжився знесення корпусів заводу[29][30]. У 2015 році більшість цехів заводу демонтовано[31]. Також в 2015 році був знищений музей історії Зіла з меморіальним кабінетом Лихачова[32].
У 2016 році вздовж залізничного полотна МЦК були знесені залишалися цеху, що знаходилися на захід від залізниці. З східної сторони ще залишалися виробничі цехи, але виробництво автомобілів на них припинено, більшість знаходиться у зруйнованому стані. Зведені вже кілька каркасів будівель нового житлового комплексу на колишній території заводу.
У вересні 2016 року Завод імені Лихачова випустив останній у своїй історії вантажний автомобіль[33]. Ним виявився вантажівка моделі ЗІЛ 43276Т. У грудні він був проданий трамвайного парку Казані. Виробництво легкових автомобілів представницького класу на підприємстві силами фірми «Механоскладальний цех № 6 АМО ЗІЛ» триває в даний[коли?] час[34].
У вересні 2019 року проміжні підсумки реорганізації колишньої промзони «ЗІЛ» підбив Заступник мера Москви з питань містобудівної політики Марат Хуснуллін. За його словами, до теперішнього моменту на «Зілі» побудували 400 тисяч квадратних метрів житла, льодовий палац «Парк легенд», музей, автомобільний центр, офіси і ще цілий ряд комерційних об'єктів
Грузовые автомобили (базовые модели)
ЗИЛ-130 с кабиной от ЗИЛ-131
Автомобиль коммунальных служб
- FIAT 15 Ter (1917—1919)
- АМО-Ф-15 (1924—1931)
- АМО-2 (1930—1931)
- АМО-3 (1931—1933)
- ЗИС-5 (1933—1941)
- ЗИС-5В (1942—1946)
- ЗИС-6 (1934—1941)
- ЗИС-22 (1941)
- ЗИС-22М (1941)
- ЗИС-32 (1941)
- ЗИС-42 (1942—1944)
- ЗИС-42М (1942—1944)
- ЗИС-50 (1946—1948)
- ЗИС-150 (1947—1957)
- ЗИС-151 (1948—1958)
- ЗИЛ-164 (1957—1964)
- ЗИЛ-157 (1958—1991)
- ЗИЛ-130 (1963—1976)
- ЗИЛ-130-76 (1976—1980)
- ЗИЛ-130-80 (1980—1986)
- ЗИЛ-131 (1966—1986)
- ЗИЛ-131Н (1986—1990)
- ЗИЛ-138 (1975—1993)
- ЗИЛ-138А (1983—1994)
- ЗИЛ-133Г1 (1975—1979)
- ЗИЛ-133Г2 (1977—1984)
- ЗИЛ-133ГЯ (1979—1992)
- ЗИЛ-133Г4 (1992—2002)
- ЗИЛ-4314 (1986—1995)
- ЗИЛ-4331 (1986—2002)
- ЗИЛ-433360 (1992—2014)
- ЗИЛ-4334 (1995—2014)
- ЗИЛ-4327 (1998—2016)
- ЗИЛ-432930 (2003—2011)
- ЗИЛ-433180 (2003—2011)
- ЗИЛ-436200 (2009—2011)
- ЗИЛ-5301 «Бычок» (1996—2014)
- ЗИЛ-534330 (1999—2003)
- ЗИЛ-6309 (1999—2002)